1. Κοκογιάννης, Κ. (2011) «Η ‘γραμματική’ του οπτικού κειμένου και η έμφυλη διάσταση του αποτυπώματός του σε παιδιά προσχολικής ηλικίας»  (Ποιοτική έρευνα) στο Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, (ISSN 1105-1167 GREECE)  τόμος ΙΕ΄, τεύχος 60ο (Καλοκαίρι 2011), σελ. 137-157.

2. Κοκογιάννης, Κ. (2008) Φεμινιστική  Παιδαγωγική (με υπότιτλο: Η ανάδυση  και  η  εξελικτική μετασχηματιστικά πορεία τηςΘεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη(Μονογραφία / ISBN: 978-960-467-025-3)

3. Kοκογιάννης, K. (2007) «Η Πρόσληψη των Θέσεων του M. Foucault από τη Σύγχρονη (Μεταμοντέρνα) Φεμινιστική Σκέψη» στο ΓιώταΠαπαγεωργίου (επιμ.) Gendering Transformations / Έμφυλοι Μετασχηματισμοί (σελ. 18-31), Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης. (ISBN: 978-960-89758-1-1)

4. Kokogiannis, K. (2013) “The history of exclusion in Greek technical education: the downgrading learning career and the identity of low expectations in US-China Education Review B, (ISSN 2161-6248 USA), July 2013, Vol. 3, No. 7, pp. 566-574.

5. Kokogiannis, K (2013) “Gender Identity and the role of an adult educator in a Vocational Training Institute” (Ποσοτική έρευνα) in Advancing Women in Leadership Journal (ISSN 1093-7099 USA), December 2013, Vol. 33

6. Kokogiannis, K. (2006) “Re-negotiating the aims of the hierarchically structured education: transformable power and pedagogic identity” ESREA Life History and Biography Network: 2006 Conference:TRANSITIONAL SPACES, TRANSITIONAL PROCESSES and RESEARCH